Flikar

torsdag 9 januari 2014

2013.

Det hände mycket förra året märkte jag när jag tittade igenom bloggbilderna. Här kommer en liten summering.


Årets bad: Vi provade på babysim med Alex vilket han gjorde med skräckblandad förtjusning. Det gick bra en stund men sen var det mest tårar så vi hoppade av gruppen. Det var betydligt mer poppis att bada hemma i baljan.


Årets renovering: Äntligen fick rummet vi använt som gästrum och förråd ett ordentligt syfte; det blev förstås Alex rum! Men före inflytt sattes det upp en stjärnspäckad ny tapet!


Årets naturupplevelse: Vad jag njöt av att kunna gå ut på promenader, dagtid, under 2013! Jag fick se hösten, vintern, våren, sommaren och tillsist hösten igen komma. Det var ljuvligt det, för en som i vanliga fall mest får se årstiderna skifta genom kontorsfönstret.


Årets sommaräventyr: Med familj och vänner drog vi iväg i sommar-Sverige. Det blev en mysig helg på Kolmården och två svängar till Karlskrona inklusive en härlig skärgårdstur och hotellövernattning. Det var några år sen vi var åkte på såna här utflykter så det var verkligen jättekul att komma iväg!


Året med Alex: Den lille bebisen växte till sig, tog sig från magläge till gå-själv-läge och var plötsligt ingen liten bebis längre. Sitt första födelsedagskalas blev ett utomhuskalas i trädgården med kakor, tårta och förstås en massa paket! A dream come true för mig som fyller på vintern och alltid önskat mig ett härligt somrigt födelsedagskalas. ;)


Årets fika: Eller kanske fikaåret? ;) Föräldraledighet för min del innebar (bland annat) många träffar med andra mammor och deras kids, mycket gott fika, många koppar te, massa snack och skratt. Nya vänner och närmare vänner fick jag på kuppen, så himla kul!


Årets inköp: Stod inte jag för utan Johan. Han gick och köpte sig en segelbåt. :) Både jag och Alex följde med ut på böljan blå men än har jag har inte blivit segelbåtsfrälst i alla fall (tycker det där med lite för mycket vatten är lite för läskigt). Det är ju däremot väldigt mysigt att äta picnic på båten när den ligger vid bryggan. Hahaha... ;)


Årets resa: Vi drog till London i september och som den lite överdrivet nervösa själ jag kan vara ibland så oroade jag mig förstås en hel massa innan avresan. T.ex. hur det skulle gå att resa med en 1-åring och hur det skulle gå att springa med honom i en storstad. Men det gick ju faktiskt galant (och så barn charmar de flesta) så nu kan jag oroa mig lite mindre nästa gång vi ska ut och fara. ;)

Tack 2013 för ett fint och minnesvärt år!

1 kommentar:

  1. det har verkligen hänt saker under 2013 för er, Alex har vuxit och utvecklats :O) Blir kul att följa er även under 2014!! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera