Flikar

tisdag 14 januari 2014

Så började 2014.




Vi började det nya året med en promenad i det gråmulna vädret. För oavsett väder är det ju alltid skönt med frisk luft!
Sen åkte Alex på en släng av feber och magsjuka. Usch och fy stackars barn så liten han blev då. Och lagom till inskolningsstarten på dagis var det också. Som tur var gick det över på ett dygn.
Ytterligare ett dygn senare var det jag som låg däckad med magbaskilusken och blev inte människa igen på fem dagar. Huva!
Alex och Johan kom iväg till dagis i alla fall och några friska dagar senare hade vi kalas för att jag fyllt 33 år.
Nästa vecka ska Johan tillbaka till jobbet, Alex ska börja dagis "på riktigt" och jag ska komma in i lämna-och-hämta-rutinen. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning... :/

PS. Ja ja, jag vet att det heter förskola nu för tiden men jag tycker dagis låter trevligare. Mjukare liksom och inte så "nu-ska-min-1,5-åring-börja-skolan". Så dagis it is. :) DS.

2 kommentarer:

  1. Håller med!! Jag säger alltid dagis! /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. dagis och fröken heter det!!!!! :O)
    /anna-lena

    SvaraRadera