Flikar

måndag 16 juli 2012

Semester!




Jag är inne på min andra semestervecka och Johan på sin första.
Att ha semester är verkligen ljuvligt!
Min första semestervecka var lugn och skön och avslutades i fredags med en båttur tur och retur över sundet med färjan Dessi.
Det var jag, mamma & pappa, Anna & Gusten och Tova som tog en tripp över till stan (Kalmar) några timmar för att luncha på restaurang och shoppa lite grann.
Blev en jättemysig dag (trots lite regn) och att ta färjan istället för bil över bron var riktigt skönt faktiskt. Så det kan jag rekommendera!

Hemma hos oss innebär semester, för övrigt, alltid att vi ställer om dygnet en del. Vi är kvällsmänniskor båda två och sover gärna lite längre på morgonen istället.
I vanliga fall har vi alltid en del planer för semestern, vare sig det är saker som ska fixas hemma eller resor/utflykter som ska göras. I år är dock planeringen = noll ungefär.
Visst har vi saker att sysselsätta oss med här hemma men vi tar lite mer dagen som den kommer.
Inte så konstigt kanske med tanke på att jag är höggravid och vi inväntar den största händelsen, hittills, i våra liv. ;)
Känns lite overkligt att veta att jag inte ska tillbaka till jobbet efter "vanliga" fyra semesterveckor. Även Johan kommer ju vara hemma längre. Overkligt eller inte, det känns superskönt! :)
Och förhoppningsvis hinner vi få, åtminstone lite, gjort här hemma med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar