Flikar

tisdag 3 juli 2012

En runda i trädgården.

Klematis.

Okänd sort.

Crown Princess Margareta.

Våra vita smultron.

Hallon på g.

Tog en runda i trädgården i eftermiddags och upptäckte att där har det hänt grejer! Var har jag hållit hus den senaste tiden egentligen? Inte i trädgården uppenbarligen. :)
Var nästan på väg att missa att vi hade mogna smultron och kunde plocka en skål med mig in häromkvällen. Mmm, såå gott!
Jag planterade ju om våra smultron i krukor förra våren och den sommaren fick vi inga smultron men i år har de banne mig tagit sig rejält. Så fina och stora plantor har vi aldrig haft innan och bären är både större och fler.
Och jag som knappt vågade tro att de skulle överleva min omplantering... ;)
Vi verkar också få en stor skörd hallon i år så man kanske ska pröva sig på att göra hallonsylt när de är klara? Gäller att vattna ordentligt så de inte skrumpnar bort bara.

Det är så himla mysigt att gå en sväng i trädgården och se allt som blommar och växer men samtidigt är det lite frustrerande eftersom jag inte har den trädgården jag vill ha.
Rabatterna runt huset ska bort och en massa björkar ska fällas. Det ska bli ordning och reda, nya växter och träd.
Längtar verkligen tills vi kan sätta igång med trädgården på riktigt men det får vänta då vi har projekt kvar i både huset och garaget...
Det är sånt man får lära sig att leva med som husägare helt enkelt, allt kan inte fixas på en gång. Rom byggdes ju inte på en dag, som man säger.

Nu börjar det närma sig semestertider så kanske kan jag få lite mer gjort hemma, både inomhus och utomhus, då i alla fall.
Men det blir ju förstås vad kroppen orkar med, huvudet vill fler saker än vad kroppen går med på just nu om jag säger så. ;)
Jag får helt enkelt ta en sak och en dag i sänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar