Flikar

lördag 17 mars 2012

Nytta och nöje.






Igår eftermiddag satt jag ute en stund och njöt av det underbara vårvädret.
Kom på mig själv att tänka att så små saker som lite solljus, värme och fågelkvitter kan göra en så lycklig och avslappnad. Fantastiskt.
Tog ett varv i trädgården och kollade på växtligheten. Sånt blir jag också lycklig av, det finns hopp om liv efter vintern, i år igen liksom. ;)

Idag var det tyvärr inte lika skönt vårväder ute, det blåste en del kyliga vindar. Men vi var ute flera timmar ändå.
Började dock dagen i "målarverkstan"  i garaget. Johan målade lite grejer till hallen medan jag målade utvändiga foder. Sen gav jag mig på ett litet projekt jag har; en "gammal" grej får lite ny färg och kommer bli kanonsnygg i nyrenoverade hallen. Bilder kommer senare...
När allt var färdigmålat gick vi ut och lekte pyromaner. Dock under väldigt kontrollerade former. :)
Samlade ihop träspill från renoveringen och rensade tomten på grenar som björkarna släppt ifrån sig (björk må vara ett vackert träd men jisses så de skräpar ner) och eldade sen upp allt.
Det braiga med att elda är att det blir liksom inget kvar. Lite aska, that's it. Superbra faktiskt.
Väl inomhus igen däckade jag på soffan, trött som attan efter all frisk luft och dagens arbete.
Men det känns väldigt skönt att vi fick detta gjort idag. Speciellt eldningen, att bli av med lite skit är alltid en befrielse. :)
Imorgon ger jag mig på mitt projekt med penseln igen. Skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar