Flikar

torsdag 23 februari 2012

OMG! Vårkänslor!!


Idag när jag lämnade jobbet strax före kl. 16 sköljde en sån enorm våg av vårkänslor över mig. Det är otroligt vad vädret kan göra för humöret!
Nästan all snö har smält, solen gassade från en blå himmel, fåglarna kvittrade och på trottoaren ligger det obligatoriska gruset efter vinterns halkbekämpning.
Väl i bilen visade termometern +8 grader, solbrillorna åkte på och sen körde jag iväg för att hämta Johan. Med ett stort leende på läpparna! :)

Imorgon är det dessutom (löne-)fredag och det ska enligt väderprognoserna fortsätta med sol och värme de närmaste dagarna.
Jag passar på att njuta, för man vet aldrig, vintern kan lura bakom ett hörn och bestämma sig för att komma tillbaka rätt som det är. Men jag hoppas inte!
Snälla våren, säg att du är här för att stanna!

PS. En liten prinsessa föddes idag minsann, kunde inte låta bli att fälla en liten lyckotår när jag hörde nyheten. Bebisar är mirakel! Grattis Victoria & Daniel! Och nu är det en vecka kvar till vårt nästa ultraljud, spännande!! :) DS.

1 kommentar:

  1. Ja idag har det verkligen varit härligt väder! Vi har varit utomhus hela förmiddagen och grillat och på eftermiddagen låg jag i solstolen på mammas inglasade balkong och solade! Solen gör underverk. Nu längtar man till vår och sommar :)

    PS: spännande med ultraljudet nästa vecka! Det är så underbart att få se de små :) Hoppas att allt ser bra ut!

    Kram Veronica

    SvaraRadera