Flikar

måndag 27 februari 2012

Smärtor och loppis.

Söta rosa tulpaner...

...piggar upp...

...vårt matbord för tillfället.

Att det är mycket hormoner som far omkring och gör allt möjligt med kroppen när man är gravid har man ju hört så att jag mått illa, varit hungrig och trött om vartannat har jag bara sett som normalt.
I går fick jag däremot lära mig ett nytt ord och en ny "biverkan"; ligamentsmärtor.
Verkar som att jag har det.
En molande värk i de nedre regionerna av magen, uppstår framför allt när jag rör mig. Vilket man ju gör en del. Bara att vända sig i sängen eller byta trosor gör ont, så ni kanske fattar? ;)
Jaja, bara att hoppas att det är snabbt övergående. För i övrigt mår jag ju faktiskt bra! :)

I går (passande tajming med ligamentsmärtorna där) stod jag och Anna och sålde grejer på loppis i Folkets Park i Kalmar. Det var första gången vi sålde grejer själva men det var kul faktiskt.
Hann med en runda runt alla loppisborden innan lokalen öppnade och köpte då ett paket "bed rocker" från Brio. Det är grejer som man sätter under benen på spjälsängen så den kan fungera som en vagga.
Får se om det kan vara något för lilla pyret när h*n kikar ut.
Är första saken jag/vi köpt till bebisen och det känns lite konstigt för det är fortfarande rätt overkligt att vi ska ha bebis.
"Jaja, jag är gravid men vad sjutton säger du? Ska vi få en bebis?! På riktigt??!!" Typ... ;)
Hursomhelst så gick loppis-försäljningen bra för oss och vi åkte hem nöjda, men trötta, strax efter klockan 2.

Här hemma hade Johan fortsatt tapetsera i hallen, tills tapeten tog slut. :/ Typiskt.
Jag fick beställa en extra rulle som vi förhoppningsvis får imorgon. Sen väntar lister och smygar.
Vi skulle kikat på hallmöbler idag men eftersom jag får ont av att gå så får det vänta en stund. Men den som väntar på något gott... :)


PS. Bilderna på mina fina tulpaner har ju inget som helst med inlägget att göra idag men jag blir glad av att se dom, hoppas ni blir det med! ;) DS.

2 kommentarer:

  1. Nämen, jag var ju på den loppisen i söndags! Fast jag bara kikade in en snabbis för jag får så himla ont i fogarna när jag går, samt sammandragningar. Såg tyvärr inte dig. Vad bra att ni fick lite sålt iaf, så att det var värt smärtan! Men är du säker på att det "bara" är ligamenten? De brukar oftast mest göra ont när man som du skriver vänder sig i sängen, vrider eller lyfter, gör något hastigt, inte när man går vanligt. Det kan ju vara foglossning?

    Ligamenten liksom bär ju, eller håller livmodern uppe och ska tänjas ut när livmodern växer, trots att de egentligen är ett av de minst tänjbara materialen i kroppen. Som jag har förstått det (kan förstås ha fel ;)) så känns det mer som ett plötsligt hugg. Men ja, det händer ju mycket knas i kroppen när man är gravid!!

    Vad roligt att ha köpt första saken till bebisen, det är ju lite speciellt :) Vad synd att tapeten tog slut, typiskt. Ha det gott nu och var rädd om dig.

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. MEN!!! Oj sååå kul och spännande... En bebis... Stort Lycka till.
    Vad glad Jag blev när jag läste det.

    Och så otroligt fint Ni har gjort i hallen vilken skillnad vilket ljus. Ett lyft för hela huset Ni har verkligen jobbat....

    Sköt om Dej (er) nu.

    Kram ♥

    SvaraRadera