Flikar

onsdag 15 februari 2012

Fruset.




Jag, och många med mig, tyckte den snö vi hade sen innan räckte rätt så bra men kung Bore håller tydligen inte med oss för snöat har det gjort sen igår kväll och mer kommer det.
Vi har med andra ord snö så det räcker och blir över i dagsläget.
Jag tycker förvisso att det ska vara snö på vintern men i lagom mängd. Och, återigen, varför ska det komma 1-2 dm på ett dygn? Varför kan det inte komma mer utspritt över säg en vecka?
Jaja, det är bara att stå ut, vi är åtminstone på väg mot ljusare (och varmare!) tider. :)

Säga vad man vill om vintern, men den kan banne mig vara rätt trevlig också. Och skapa rätt fantastiska konstverk!
På baksidan saknas det, sen vi bytte taket i somras, ett stuprör från hängrännan vid ena husknuten. Där finns däremot ett hål i hängrännan där stupröret ska sitta.
I helgen upptäckte jag att det skapats en isskulptur över en del av vår schersminbuske, som står under hålet i hängrännan.
Med eftermiddagssolen som ljuskälla blev det ett ganska häftigt ljus bland all is.
Man får passa på att njuta av det vackra vintern ger oss och samtidigt hålla tummarna att schersminbusken inte lider allt för illa av att vara "lite" förfrusen. ;)

1 kommentar:

  1. Oj vilka annorlunda foton, det ser nästan ut som om de är tagna i någon grotta med tanke på ljuset...häftigt! Roligt att kunna foto nåt kul utomhus nu, ljus är det ju inte så gott om egentligen...

    Kram Veronica

    SvaraRadera