Flikar

söndag 13 november 2011

Tovas dop.




I lördags döptes min systerdotter Tova och jag & Johan blev faddrar för andra gången. :)
Tova var jätteduktig i kyrkan, fast hon rapade prästen rakt i ansiktet men sånt är ju lätt hänt för en bebis precis efter man fått mat. ;)
Efter kyrkan bjöds det på smörgåstårta och cupcakes. Supergott! Och så fick Tova förstås en massa fina presenter.
Från mig & Johan blev det en namntavla från Kiddoz. Jag tycker det är knepigt att köpa dop-present och tittade på en massa olika saker innan vi bestämde oss men jag tror Anna & Gusten uppskattade tavlan. En lite annorlunda men kul present, tycker jag. :)

Prästen berättade förresten att förr i världen så var det gudföräldrarna som kunde få bekosta sitt gudbarns skolgång. Hmm, det vete sjutton om vi hade tänkt göra. ;) Men jag, Johan och Tovas tredje fadder Joakim har nog en hel del livskunskaper att dela med oss av så vi ska nog lära henne ett och annat i alla fall.
Tova och de tre visa faddrarna. Haha, oh yes! Anna & Gusten kan vara lugna, detta kommer bli kanon! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar