Flikar

måndag 21 november 2011

Shoppat lite granna.

Ljusslinga med små metallbollar, 59 kr på Indiska.


Hängande stjärnljuslykta, 79 kr på Indiska.

Röd liten hjärtformad skål, 39 kr på Indiska.

Var på Indiska häromdagen, de har bytt lokal i Kalmar så jag var ju tvungen att kolla in den nya.
Hittade massa fina inredningsprylar så jag fick hålla fingrarna i styr för att inte plocka på mig allt för mycket. ;)
Kostade i alla fall på mig lite nytt, bl.a. en jättefin liten ljusslinga som nu får lysa upp tillvaron för grejerna i vitrinskåpet, en stjärnljuslykta som hänger i en kedja med en krok i ena änden (passade perfekt att hänga på gardinstången) så den köpte jag två av och så blev det även en söt liten hjärtformad skål, att lägga t.ex. tepåsar eller annat smått i.

Till helgen är det ju dags att börja plocka fram ljusstakar och lite annat adventsmys också. Jag har faktiskt handlat ingredienser till lussebullar så det blir till att baka senare i veckan. Har även laddat med julmust, glögg och pepparkakor så vi ska ha en riktigt mysig adventsfika till helgen tror jag minsann. :)
Men, kan inte fatta att det redan är första advent! Var tar tiden vägen, liksom?! Nu börjar det verkligen bli dags att fundera på julklappar...

För övrigt kan man säga att jag har varit asdålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden, shame on me! Men det har sina anledningar, förstås. Jag har haft lite bloggtorka. Vet inte om det är mörkret om kvällarna eller vad det är. Jag orkar inte ta tag i nånting. Inte ens ett sketet litet blogginlägg. ;)
Förhoppningsvis orkar jag ta mig själv i kragen snart. Har en hel del "pyssel" jag behöver ta tag i.

1 kommentar:

  1. hihi vad roligt, jag köpte en likadan ljusslinga på Indiska häromdagen, den är så himla söt!! Och så har vi två nästan likadana såna där hängande stjärnor tror jag, som vi har haft i flera år och som jag plockade fram idag! Vi kanske delar samma goda smak ;) Skålen har jag dock inte, men den var supersöt! Ha det gott, kram Veronica

    SvaraRadera