Flikar

måndag 7 november 2011

Höst på redigt.





Ja hösten är verkligen här på riktigt nu. Trädgården skulle behövas krattas men i brist på tid hoppas jag på finare väder och att gräsmattan ska torka upp lite så jag kan dra över alla löv med gräsklipparen istället... Ritsch ratsch så är löven finstrimlade och då tänker jag att det är ju nyttig gödning för gräsmattan (i lagom mängder förstås). Problemet löst liksom!
Tyvärr verkar min önskan inte gå i uppfyllelse för det har varit fuktigt och dimmigt så in i norden den senaste tiden så att dra fram gräsklipparen är ju inte att tänka på.
Inte heller att måla ute för den delen, får se om solen vill visa sig nån helg och torka upp luften lite så jag kan dra lite färg över det sista på hallutbygget en snabbis. Pleeeease, vädergudarna?

Konstaterade idag att nu är det typ lika mörkt när man kommer till jobbet på morgonen som när man går därifrån på eftermiddagen. :/ Och min hjärna och kropp tror det är dags att gå och lägga sig efter middagen, det är ju mörkt som på natta då ju! Förvirrande.

För övrigt så har Johan precis beställt en luftvärmepump till garaget. Äääntligen säger vi båda! :)
Med den installerad blir det nemas problemas för mig att stå i garaget och måla panel, foder och annat skojsigt och dessutom kan vi spackla och måla förrådet (när tid finns över) oavsett väder utomhus. Kanon!

Ha en skön vecka!
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar