Flikar

lördag 17 september 2011

Husmorstips!


Häromdagen fick jag lära mig ett knep för att bli av med de här små äckliga blomflugorna som dyker upp från ingenstans och verkar ha fått fäste i fler hushåll än vårt de senaste månaderna.
Kanske visste ni redan om detta knep? Om inte, här kommer receptet på "the killerjuice" som tar kål på de små flygfäna:

Blanda lika stor del vitvinsvinäger med ljus sirap (till blandningen ovan tog jag 1 msk av varje).
Tillsätt en skvätt vatten och några droppar diskmedel. Rör runt och låt stå på en plats där blomflugorna är (i mitt fall blev köksbänken bra). Voila!
Kan garantera att du inom några dagar har fullt med döda blomflugor i blandningen. Jag har t.o.m. fått död på några vanliga flugor på kuppen. :)

Önskar er en skön (blomflugefri) helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar