Flikar

tisdag 5 juli 2011

Bye bye glasögon!

Jag var ju på en förundersökning hos Memira i förra veckan. Där kollade en optiker mina ögons tryck, hornhinnans tjocklek och  gjorde en synundersökning.
Yeay nummer 1 var att min syn inte försämrats sen 2009!
Yeay nummer 2 var att jag kan göra en laseroperation!

Så tisdagen den 6 september smäller det!
Då har jag tid för en ögonlaseroperation hos Memira i Kalmar!
Gaaaaahhh!!!!

Nervöst? Oh yes!
Men, det ska bli sååååå skönt att slippa glasögonen. Jag är verkligen riktigt trött på dom nu.
Tänk att vakna på morgonen och se direkt när man öppnar ögonen.
Tänk att kunna gå in på t.ex. H&M och köpa ett par billiga solbrillor för typ 0 och ingenting.
Vilken frihet!! :)
Men, jag har haft glasögon sen jag var typ 8 år så det kommer bli väääldigt ovant att se mig själv i spegeln utan glasögon. Det kommer bli lite läskigt...

Men, som sagt, all frihet det kommer innebära!
Aaaaaahhhhh!!! ;)

4 kommentarer:

  1. Oj vad spännande. Vad ovant det kommer kännas i början för dig, men häftigt. Kan tänka mig att det kommer bli väldigt skönt. Hur funkar det, håller resultatet hela livet eller måste man göra om operationen igen längre fram? Har noll koll :)

    Ha det så bra!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Det är inte säkert att resultatet blir 100% bra direkt, p.g.a. att jag har så jättedålig syn nu men det gör dom en utvärdering på efter 6 månader och då kan de i såna fall göra en ny operation (som ingår i priset). Annars är det meningen att resultatet ska vara livet ut. Såvida jag inte får nya synfel, t.ex. att jag behöver läsglasögon p.g.a. ålder. Det är inget de kan göra något åt i förhand så att säga. :)

    SvaraRadera
  3. Åh men det låter ju superbra! Får man fråga om det är dyrt? Sambon ser så dåligt och han är varken vän med linser eller glasögon egentligen. Vad bra att de följer upp och gör ny operation om det behövs. Lycka till!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Och skönt för dig!!!

    Det är ngt jag oxå tänkt på i flera år. Men rädslan och priset har gjort att ännu inget har skett!

    Men vem vet, kanske en dag!

    Ha en fortsatt trevlig sommar!!!

    SvaraRadera