Flikar

måndag 4 juli 2011

Taskig tajming.

Det var fler än vi som ville ha flädersaft.

Mammas vackra svart-lila stockrosor.

Jordgubbar hos mamma & pappa.

I fredags lämnade jag jobbet med ett leende på läpparna. Solen sken, det var varmt och skönt och jag hade en veckas semester framför mig. Hur härligt som helst! :)
Veckan hade verkligen varit full med aktiviteter (vi var bl.a. och såg "Ett Makalöst Bröllop" med Thomas Petersson och David Batra i Krusenstiernska trädgården i Kalmar, den var jättebra!) så jag såg fram emot en lite lugnare vecka. Visst, har ju lite småpyssel att fixa med hemma men semester innebär ju ändå sovmorgon och att man kan göra saker i den takt man vill.

Tror ni inte jag vaknade tidigt imorse, på min första semesterdag, och var helt igentäppt i näsan? Lyckades somna om efter ett tag men när jag väl gick upp insåg jag att det bara var att ringa till jobbet och sjukanmäla sig istället.
Så nu sitter jag här med huvudvärk och är förkyld! Inte riktigt vad jag planerat för semestern... :(
Hoppas verkligen det blir en kortvarig förkylning.

I helgen hann jag i alla fall göra en sats fläderblomssaft och baka kärleksmums, så jag har lite sött att trösta mig med om förkylningen blir alldeles för outhärdlig.

PS. Har lagt till så ni kan bocka för "Ogilla" under mina inlägg nu. Uppenbarligen finns det situationer och inlägg som kräver även en sådan knapp. Tyvärr. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar