Flikar

söndag 13 mars 2011

Vår-feelings!





Konstaterade vårtecken denna vecka:
  • Snödropparna i rabatten och videkissarna på vår hängsälg.
  • Jag har börjat använda min Converse-skor. I tyg!
  • Jag tog bara på mig en tröja och dunväst när vi åkte till affären idag. Johan hade bara en luvtröja. Ok, det var kanske lite väl optimistiskt märkte vi när termometern i bilen visade +3 grader ute, men ändå. Och vi överlevde ju. :)
  • Jag har hängt tvätt på tork ute.
  • Vi tog årets första cykelrunda igår. Det var skönt, men shit alltså. Jag har ingen kondis!
Dessutom: nästan all snö har smält, vägarna är i princip torra, snö- och isfria och de har börjat sopa bort gruset från gatorna inne i stan (Kalmar)!

Åååhh det är såå härligt!

2 kommentarer:

  1. Våren verkar vara på gång nu, även i Eskilstuna. Fast än ligger vi en aning efter, och jag går fortfarande i vinterkängor. ;)

    SvaraRadera
  2. Det var ena härliga vårtecken du räknar upp! Hoppas hoppas att det håller i sig nu, vårvädret! Äntligen får man lite ny energi.

    Kram Veronica

    SvaraRadera