Flikar

fredag 14 januari 2011

Husbussen.

Skäms på mig men jag verkar helt ha missat att visa er Johans stora (ja, jag tycker nästan det är skrattretande stort) projekt som han införskaffade sig förra våren.. Nämligen husbussen!


13,8 meter soon to be husbuss!


"En busschaufför, en busschaufför det är en tjej med glatt humör..."

Han gick och köpte sig en gammal linjebuss (som gått i Göteborg för övrigt) som han och racingkompisen Zandy ska bygga om till en kombinerad hus- och racebuss.
Den är det sen tänkt att vi ska köra till tävlingar, då har man automatiskt sitt boende med sig (vilket i och för sig är både väldigt smart och praktiskt) + att vi slipper dra på släpvagn med racingbilen på. Den ska nämligen stå längst bak i bussen (som i ett litet garage) istället.
Väldigt praktiskt det med, det kan jag erkänna.
Det jag däremot tycker är så roligt med detta projekt (läs med en skopa ironi) är att jag undrar var Johan tänkt få all tiden till att fixa denna bussen från?
Räcker det inte med ett heltidsjobb, en racingbil som ska byggas från grunden + ett hus och ett stort garage här hemma som också behöver renoveras och fixas?


Många roliga knappar finns det.

Ja vi får väl se hur det går. Johan vet att även om jag tycker att han har rätt orimlig tidsuppfattning lite då & då så stödjer jag honom ändå i det han tar sig för, för jag vet att han brukar lyckas med sina projekt. Förr eller senare. ;)

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju onekligen praktiskt, och har ni tur blir bussen färdig tills ni ska gå i pension! ;0)

    SvaraRadera
  2. Hahaha... Du läser mina tankar Yvonne! ;)

    SvaraRadera