Flikar

tisdag 11 januari 2011

2010.

Mitt 2010, kort sammanfattat i text och bilder.

Årets skidresa: Ja, det blev en skidresa även 2010 och den gick till Tandådalen i Sälen, Dalarna.
Johan älskar skidåkningen, jag älskade mer hundspannsturen vi gjorde. Vi fick köra ett helt spann själva dessutom. Vilken upplevelse det var!

Vackraste vinterdagen med coolaste vovvarna.

Årets inköp: Min blixt till systemkameran. Vilken skillnad den gör!


Årets husfix: Balkongen fick ett nytt räcke som min händige make snickrade alldeles själv. Jag målade en massa fönster (13 av totalt 22) vita. Det blev en riktig ansiktslyftning för huset!

Snyggt!

Årets hemmakok: Jag gjorde fläderblomssaft för första gången. Och det var ju superenkelt! Det blir favorit i repris nästa sommar, definitivt!

Mums!


Årets överraskning: Jag och Karro överraskade Jessie rejält när vi knackade på hennes dörr hemma i London. Hon visste att killarna (Johan, Jens och Johan) kommit dit för Colins svensexa men hade ingen aning att vi och hennes vänner i London även planerat hennes möhippa! Det blev en riktigt rolig helg... :)

Årets vackraste: Bröllopet mellan Jessie och hennes sambo/fästman (numera make) Colin. Trots att det var typ årets regnigaste dag så hade de ett sånt fantastiskt bröllop! Absolut ett minne för livet för alla som var där.

Love & happiness.

Årets idé: Jag & Johan firade 2-årig bröllopsdag och jag kom på idéen att ta ett foto av oss varje bröllopsdag hädanefter. Älsklingen var inte sen att haka på och köpte ett jättefint album från Ordning & Reda som vi kan sätta in alla bilder i. Ett kort för varje år. Kommer ta många, härliga år att fylla det albumet. Men det ser vi fram emot!

10 år tillsammans, 2 år som gifta.

Årets dyra intresse: Johan bestämde sig för att börja köra racing på allvar; köpte en racingbil, bildade team med kompisen Zandy, de startade handelsbolag tillsammans (JZ Motorsport) och sen var det racing för hela slanten som gällde. Vi var iväg på massa tävlingar och jag fick träna ordentligt på att ta racingfoton. Kul!




Årets äventyr: Att ta våra sötnosar till veterinären har aldrig varit roligt. I oktober bokade vi tid hos doktorn för båda och hade så lagom skoj när det var dags att få in dom i transportburarna.
Det gick, tillslut. Framme hos veterinären uppstod nästa lilla helvete när de skulle få sina sprutor. Huvaliga. Nu hoppas vi att vi inte behöver åka dit förrän det är dags att ta spruta igen, om två år.

Hemma bäst.

Årets jobb: Att byta jobb är inte alltid så roligt, speciellt om man gör det lite mot sin vilja, men det har definitivt sina fördelar. Man får lära sig massa nya saker och man lär känna massa nytt folk. Sånt är alltid kul. 2010 hann jag med nio månader på Kalmar Energi och två månader på Försäkringskassan (där jag även är kvar än). Har i dagsläget en visstidsanställning på kassan, så vi får se vad som händer framöver. Jag hoppas självklart jag får vara kvar. Annars får jag börja leta nya utmaningar, igen.

Hej då-paket från sötaste Kalmariterna.

Årets väder: Året började med mycket snö. Kommunernas snöbudgetar var överskridna för länge sen. I slutet av november blev Öland istället översvämmat, hus fick vattenfyllda källare och vägar dränktes. En vecka senare kom snön och den bara fortsatte komma. Lagom till julhelgen kom fåken och folk blev rejält insnöade.
Kommunernas snöbudget låg fortfarande på minus.
Vad är detta? Växthuseffekten? Världens undergång? Ja jag vet inte, men så länge får vi nog montera snöplog och skridskor på bilen (och förtöja båten vid husknuten, för säkerhets skull).

Sjukt mycket snö.

Årets prövning: Livet är inte alltid en dans på rosor (och är det det ska man vara j*vligt tacksam). Vi har fått gå igenom tuffa saker och vår resa är tyvärr inte färdig än. Jag hoppas och ber till alla högre makter att vi har bättre lycka 2011.

Det var 2010 det, nu ser vi fram emot ett härligt 2011! :)

1 kommentar:

  1. Vad mycket du har hunnit med! Vad roligt med en årssammanfattning så här och med foton. Hoppas att 2011 blir ännu bättre!!

    hihi ja det är bra roligt att äntligen få planera både hus och trädgård! Särskilt trädgården ;) hehe nää när man är mammaledig har man verkligen inte så mkt tid över som man tror, vissa dagar är jag glad om jag hinner laga lunch och man får blunda för disk, tvätt och stök i hemmet och bara lägga all tid på honom.

    Men vissa dagar sover han middag länge eller vill ligga själv och lattja en stund, då hinns det ju med mer. Men jag inbillar mig att jag ska kunna få honom intresserad utav trädgården med, så vi kan påta ihop... ;P Kanske nästa år iaf? Tänkte locka med massa gottis som smultron, hans egna jordgubbar osv. Tror du att jag lyckas? hehe.

    Ha det toppen!
    Kram Veronica

    SvaraRadera