Flikar

söndag 16 januari 2011

Sköna söndag!

Idag har jag nästan haft lite vårkänslor. Det är 5 grader varmt ute så snön smälter och vattnet porlar ner från taket. Det känns nästan som att man kan skippa vinterjackan nu! Eller kanske inte... Men det är skönt ialla fall. Julen är utslängd nu så nu vill vi ha vår och värme!

I förmiddags bakade vi kanelbullar här hemma och invigde därmed min KitchenAid köksassistent! Den funkade fin-fint och det blev jättegoda bullar.
Det är faktiskt riktigt kul att baka när man har en maskin som fixar degen. Det är ju annars det som är det jobbiga, att knåda degen för hand. Men med min KitchenAid i köket är handknådade degars tid förbi! :)


In action 1.


Det luktar fortfarande nybakta bullar här hemma. Mmm... så hiiimla gott!

När bullarna var klara åkte vi hem till mina föräldrar och fikade, vi stod för bullar och de för kaffe och varm choklad. Mums!
Sen gick jag & Johan ut och körde ett motionspass. Eller med andra ord; vi skottade fram vedhögen som låg under massa (tung) snö, Johan högg sen ved medan jag packade den i lådor för hemtransport till oss.
Jag provade att hugga lite jag med men det kändes lite farligt att ha mig huggandes med en yxa. Skulle vara så typiskt mig att göra mig illa någonstans och gör man sig illa med en yxa kan det vara ganska allvarligt. Så jag lämnade över det åt proffset, d.v.s. Johan. :)


In action 2.

När jag packat färdigt vår ved gick jag istället och gjorde nått jag är desto bättre på; fixa och dona med småpill och göra mysigt! Jag byggde alltså en snölykta utanför mammas & pappas entré. Blev (så klart ;)) jättemysigt. Jag borde bygga några hemma också. Nästa helg kanske?



Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar