Flikar

lördag 6 november 2010

Nytt jobb och november.





Puh! Så var första veckan på nya jobbet avklarad. Gissa om min hjärna var lycklig över att det var fredag igår? Äntligen helg och vila, liksom! :)
Det är ju alltid mycket nytt att ta in när man byter jobb; nya människor, arbetsuppgifter och rutiner.
Nu har jag turen att känna flera på den nya arbetsplatsen sedan tidigare så det är mest de nya arbetsuppgifterna som ser till att min hjärna får jobba på högvarv.
Min nya arbetsgivare är Försäkringskassan så ni kan ju tänka er vad lagar, paragrafer och regler det är som jag ska känna till!
Men det är kul, det är ju helt annorlunda mot elbranschen om man säger så. :)



Emil och Lill har hämtat sig bra efter det traumatiska besöket hos veterinären.
De blev överlyckliga när vi släppte ut dom på kvällen och sen höll de sig utomhus i några dagar. De kom bara in och åt medan vi var på jobbet.
Någon form av protest mot att vi tog dom till veterinären? Ja kanske.
De kom hursomhelst hem efter ett par dagar och då var allt som vanlig igen.
Vi blev framförallt glada över att Emil visade att han fortfarande litade på oss och var lika kelig som innan.
Vi provade om vår nya kattlucka kunde läsa av deras nya chip (det var nämligen inte 100% säkert att den kunde läsa just det chipet de fått) och självklart kunde den inte det!!!
Gaaaaahh!!! Så j*kla typiskt!!
Nån dag senare märkte vi att Lill haltade. Då har hon tydligen varit i slagsmål och blivit biten i ena baktassen. :(
Våra misstankar går självklart till den elake katt som jagar in våra katter om nätterna och går in genom kattluckan och äter upp våra katters mat.
Hon var inne och vilade några dagar och nu går hon bra igen (katter har ett fantastiskt läkkött).
Men vad sjutton ska vi göra nu? Vi hoppades att chipningen och den nya kattluckan skulle lösa problemet med elake Måns men nu sket det sig ju med luckan.
Dags att gnida geniknölarna igen...


Idag på förmiddagen har jag varit ute och räfsat löv. Det var skönt med lite frisk luft och att få röra på sig. Jag hoppas jag arbetade bort lite av den träningsvärk jag har efter min grymt raska långpromenad i torsdags (säger antingen en del om hur otränad jag är eller bara att jag svänger ordentligt på rumpe-stumpen när jag är ute och "powerwalkar").
Efter träningspasset med lövräfsan gick jag en runda med kameran i trädgården. Några av bilderna visar jag här idag.



Ikväll blir det mysmiddag hemma hos mamsi & papsi. Vi tjejer ska stå för middagen medan grabbarna ska dra lite sladdar i köket, renoveringen av mammas och pappas kök börjar närma sig sitt slut.
Ha en trevlig lördagskväll!

Kram

3 kommentarer:

  1. Ja se dessa kattluckor har hört många som får många fler katter än de de redan har.

    Så första veckan är avklarad på nya jobbet veckorna går fort.
    Fina höst bilder Du visar här har Vi haft frost hela dagen men strålande sol,Härligt!

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser att det är ett tag sedan jag var hos dej. Här har hänt en del, du har börjat nytt jobb. Lycka till. Fina höstbilder du tagit.
    Önskar dej en fortsatt skön helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så otrevligt med objudna kattbesökare! Får hoppas att ni får ordning på luckan och kortläsaren och allt vad det nu är.

    SvaraRadera