Flikar

måndag 7 juni 2010

Möhippa och svensexa i London.


The Wellington, billigt lågprishotell som jag och Karro sov på natten fredag-lördag.
Kan rekommenderas om man har vägarna förbi London.


I helgen har vi varit i London på möhippa och svensexa för Johans syster Jessie och hennes blivande make Colin.
Jessie visste inte om att vi tjejer i hemlighet planerat hennes möhippa så hon blev riktigt överraskad när jag och hennes syster Karro knackade på hemma hos henne i lördags förmiddags.
Hennes dag började med lite hemmaspa innan vi träffade resten av tjejgänget för en picnic i Regent's park, fika på ett mysigt café, middag på restaurang och sen avslutade vi kvällen på en klubb i stan. Tror både hon och alla vi tjejer som var med hade en riktigt trevlig dag och kväll.


Blivande bruden i Camden. Förutom den vackra slöjan
hade hon även en knallrosa tyllkjol på sig. Mycket fint! ;)


Colin hade en traditionell engelsk svensexa, vilket betyder att brudgummen planerar för svensexan och bjuder in sina vänner till den. Så grabbarna åkte till Wales där de åkte forsränning, spelade bowling och drack en massa öl.
Självklart blev Colin utsatt för lite klassisk svensexa-förnedring; han fick bära kjol, top och en söt liten kofta hela lördagen. Superläckert... Hihihi!

Vi hade sån tur med vädret också, både i London och Wales. I London hade vi strålande solsken på fredagen men molnigt och några regnskurar på lördagen. De kom dock med sån perfekt tajming att vi aldrig blev drabbade av dom. Runt 27 grader varmt båda dagarna vilket jag inte riktigt var beredd på så jag fick inhandla mig en ny kjol och ett gäng linnen. Sicken osis! ;)

Nu blir det lite lugnare för oss den närmsta tiden, det har ju varit rätt mycket med racehelger och annat. Men nu har vi inget inplanerat förrän första helgen i juli och det känns rätt skönt.
Lite semester ska vi ha om två veckor också. Ska bli superskönt.

1 kommentar:

  1. Men vilken rolig resa! Inte vilken "turistresa" som helst.
    Möhippor och svensexor som enbart går ut på att förnedra den som ska gifta sig tycker jag är outhärdliga att se, men den typen tror jag lugnat ner sig de senaste åren. Nu tror jag det är mer att vänner ordnar något som bruden eller brudgummen får som ett trevligt minne istället. Att få planera sin egen och bjuda in folk själv låter ju helt perfekt!

    Hade du förresten inte kunnat tagit med dig lite av värmen hem! ;)

    SvaraRadera