Flikar

tisdag 1 juni 2010

Vårteckensutmaning, vecka 14.

Så har vi kommit så långt som till den sista veckan med vårteckensutmaningen. Vad fort veckorna har gått!
Jag är ju en dag sen med mitt inlägg så det har hunnit bli första juni, som för mig betyder sommar, men här på Öland har vi fortfarande inte sett mycket av vare sig solen eller värmen tyvärr. Men visst har man märkt att våren både kommit och gått även här.


På ängarna runt omkring här hemma har kossor och får släppts ut på grönbete. Måste vara härligt för dom att få lämna ladugården efter en lång vinter.


Hundkexen har växt sig höga och börjat blomma.


Mitt äppelträd och har också börjar blomma.


Min fina schersmin dröjer dock ett tag till innan den börjar blomma, men knoppar har den ialla fall fullt med!

Jag tackar Viveka på Humlebacken för detta år. Kanske blir det tredje gången gillt 2011? :)
Så länge kan ni klicka på loggan för att hitta till övriga deltagare i vårteckensutmaningen.


1 kommentar:

  1. Det verkar vara så att det enda som fattas nu är solen och värmen. I övrigt ser det klart ut som försommar hos dig nu!

    SvaraRadera