Flikar

måndag 24 maj 2010

Vårteckensutmaning, vecka 13.

Det sa bara pang! så kom plötsligt sommaren. Eller ialla fall för ett par dagar. Sen i torsdags har vi haft sommarvärme och det har varit helt underbart. I och med värmen sa det bara pang i naturen också. Känns som om det mesta blommade över väldigt fort...
Men jag klagar inte! Jag håller mest tummarna för att värmen är här för att stanna.


Tulpanerna är överblommade och kvar hänger dom förvridna bladen. De är dock en härlig färgklick i rabatten fortfarande.


I förra veckan visade jag hur vårt bigarråträd äntligen börjat blomma. Denna veckan är det nästan färdigblommat...


Än har naturen förstås en massa fint att bjuda på! Kirgislöken är på g i mina rabatter...


...och även denna som jag tror är ett löjtnantshjärta jag fick av min mormor förra året. Vågar jag hoppas på att den blommar redan i år?

Nästa vecka är det sista veckan med vårtecken. Får se vad jag kan bjuda på då!

Klicka på loggan så kommer du till listan med övriga deltagare i Humlebackens vårteckensutmaning.


1 kommentar:

  1. Visst går det snabbt så fort värmen kommer! Vår värme har visst tagit paus, tillfälligt hoppas jag. Idag regnar det och är inte roligt alls.

    Dina tulpaner ser ju häftiga ut i sitt förvridna tillstånd! Kirgislöken ser ut att ha kommit ungefär lika långt som jag såg i en av parkerna i stan. Ska bli spännande att se nästa vecka om ni fått sommar på riktigt då! :0)

    SvaraRadera