Flikar

måndag 17 maj 2010

Vårteckensutmaning, vecka 12.

Det har blivit en utdragen vår i år. Känns inte som att vi haft så många soliga dagar här på ön så naturen har inte kommit alls lika långt som vid den här tiden förra året.
Men, rätt som det är kommer väl värmen och då smäller det bara till och är sommar helt plötsligt.


Här är de fantastiska magnoliaträden utanför mitt jobb (jag jobbar visserligen i Kalmar men de är så fina så jag kände att jag var tvungen att visa dom). De blev förmodligen planterade när huset byggdes nån gång under 60- eller 70-talet så de är riktigt stora och fulla av stora knoppar nu.


Lite sol och värme på dessa så slår de nog ut när som helst.


På vägen hem idag konstaterade jag att det blivit rätt grönt ändå.


Vårt bigarråträd har precis börjat slå ut sina blommor, men blad har det inte kommit några än. Det hade vi förra året vi den här tiden.

Klicka på loggan så kommer du till listan med övriga deltagare i Humlebackens vårteckensutmaning.


2 kommentarer:

  1. Vilket fint magnolia träd, visst är det grönt. Det är skönt.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Visst är det helt otroligt hur snabbt det går i naturen när värmen och solen väl kommer. Här hos oss har vi legat 2-3 veckor efter jämfört med förra året. Där ser man vad en extra lång och snörik vinter gör!

    SvaraRadera