Flikar

tisdag 6 april 2010

An offer I can't refuse?

För nån vecka sen fick jag ett mail från ett amerikanskt företag som undrade om jag var intresserad av att sälja min domän numo.se.
Javisst för rätt pris, tänkte jag och kollade upp företagets egna hemsida. Den såg sådär halvseriös ut så jag brydde mig inte om att svara på mailet, tänkte att det är nog bara bluff och båg.
Men tankarna fortsatte ändå att snurra i huvudet på mig; tänk om de var seriösa, vad kunde de i så fall tänka sig att erbjuda mig för domänen egentligen?
Idag tog min nyfikenhet över och jag svarade på mailet; "Make me an offer and then I'll consider it."
Fick svar tillbaka rätt så snabbt; "1000USD"
Oj. Det är ju liksom 8000 spänn. Inte för att jag skulle tacka ja till det budet (ska jag sälja tar jag ju inte första bästa bud), men ändå. Tycker det är rätt bra betalt.
Nu fortsätter förstås tankarna snurra, tänk om de är seriösa? Jag kan ju alltid skaffa mig en annan domän (även om jag håller numo.se väldigt kär ;)).

Så vad tror ni? Vad skulle ni göra?
Jag har googlat företagsnamnet (nameadvisers.com) men inte fått fram så mycket mer info än att de är från Silicon Valley i USA.
Bluff eller inte, jag får nog fundera ut ett sätt att ta reda på det.

2 kommentarer:

  1. Lite fundersam skulle man nog vara, varför vill ett amerikanskt företag ha en .se domän?

    SvaraRadera
  2. Nu kollade jag företagets sida, och det verkar ju som om de jobbar med varumärken. Kan det finnas något litet företag som är ute efter det passande namnet Numos??

    SvaraRadera