Flikar

måndag 8 mars 2010

Vårteckensutmaning, vecka 2.

Den senaste veckan har det varit sol och blå himmel varje dag, det har varit helt underbart!
I och med att solen visat sig har det dessutom blivit allt tydligare att solen går upp tidigare och ned senare. Det är ett riktigt härligt vårtecken det!


Igår var vi ute på promenad i solskenet och vi kunde riktigt känna hur solen värmde. En paus på en (soluppvärmd!) sten var inte helt fel kan jag meddela! :)


Bäcken som rinner under Pelnabro börjar fyllas på av smältvatten och isen har så smått tinat. Snart kommer vattnet forsa fram här och bilda en mindre översvämning på närliggande ängar.

Sist, men definitivt inte minst:


Denna bild mms:ade min lillasyster igår. Krokusarna blommar i hennes rabatt!!
Hon bor bara 3 km från mig så (de få) krokusar jag har borde vara på g de med. Jag kanske måste skotta bort snöhögen som fortfarande ligger i deras rabatt bara... ;)

Se länkar till övriga deltagares bloggar hittar du på Humlebackens blogg.

6 kommentarer:

  1. Ah...vårtegn:) Herlig:) Det tiner godt her også men det er masse blankis som skal bort. Stiv kuling i dag og det hjelper på men gjør luften kald:)
    Nyt vårdagene, sola varmer nå ja, deilig det.
    Klemmer:)

    SvaraRadera
  2. Blommande krokus... det var nog de första jag sett... så himla underbart..:)

    SvaraRadera
  3. Krokus som blommar och så lite snö du har. Här kan man inte gå på snön, man sjunker ner i snön långt upp på låren. Så det blir till att gå där det är skottat.
    Önskar dej en skön vecka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Det syns att våren kommit längre hos er, här ligger det ungefär en halvmeter snö överallt så det dröjer nog ett tag innan vi ser några krokusar.
    Tog du förresten någon månadsbild i februari, och hur ser den i så fall ut? :0)

    SvaraRadera
  5. Åh krokusar!!
    hihi jag har frågat alla jag känner om de har vårlökar som blommar i rabatten (har ju inga rabatter själv) men icke! Vilken himla bra syster du har ;) Hon hjälper till att bidra till vårkänslor kan du hälsa!

    Foto på dig på stenen såg härligt ut, snart är snön helt borta! *håller tummarna*


    Ha det toppen!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  6. Men vilka härliga vårtecken, här är det så fruktansvärt mycket snö. Men det smälter nog snabbt, hoppas jag.

    SvaraRadera