Flikar

tisdag 17 november 2009

Redo för snö!


Igår köpte jag nya vinterskor, stövlar med gosigt fluff inuti. Jag behövde verkligen nya vinterskor, har inte köpt några på åratal och jag vill inte frysa om fossingarna när jag ska ut i vinterkylan och snön (de få dagar som det faktiskt kan vara lite snö härnere i söder).
Senare på kvällen berättade meteorologen på TV att de kommande dagarna skulle få en medeltemperatur över det normala för årstiden. :/
Det verkar alltså som att jag inte kommer få användning för mina nyinköpta skor än på ett tag. Hmm, typiskt. Men den som väntar på något gott...

2 kommentarer:

  1. Men om du nu inte kommer att behöva använda dem än på ett tag kommer de ju att hålla längre! ;0)
    Själv har jag gått runt i vinterkängor i flera veckor nu. Absolut inte för att det är kallt men det är Goretex-kängor och står alltså emot inte bara kyla utan även regn och lera! :D

    SvaraRadera
  2. Åh de såg sköna ut! Vart köpte du dem?

    SvaraRadera