Flikar

fredag 16 oktober 2009

Gräsänke-helg.

Johan har dragit iväg med sina kompisar mot Kinnekulle för en helg med sina älskade bilar. De ska ta racinglicens och förstås köra en massa på banan.
Själv ska jag vara hemma och.... Hmm, ja jag har inte riktigt kommit på vad jag ska hitta på än. :)
Tyvärr verkar det ju som att det ska vara regnigt och kallt hela helgen, annars hade det varit perfekt för mig att måla klart (för i år) på huset. Jag antar att det får bli inomhuspyssel istället.
Sen har jag förstås en väldigt bra bok ("Skumtimmen" av Johan Theorin) och en massa härliga avsnitt med "Sex and the City" att pausa med mellan pysslandet. :)
Hoppas ni har roliga planer för helgen!

PS. Har lagt upp några nya naturbilder i fotoalbumet. Kolla in dom här! DS.

4 kommentarer:

  1. ha en trevlig helg da!!!Ar ju skont att vara ensam emellanat.-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ta dej en riktigt mysig innehelg när du är ensam hemma. Sätt dej, nej lägg dej i soffan med boken och lite god choklad och du mår som en prins...
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  3. Alltså om du verkligen på allvar vill ha något att göra som tar massa tid och passar perfekt regniga dagar, så ska du beställa Sookie Stackhouseböckerna. Det är helt galet, de är totalt beroendeframkallande. På ett härligt sätt. De första två är ju basen för TV-seriens 2 säsonger, som du sett va? och de är bra, men ingenting jämfört med följande böcker. Jag har precis läst ut femte boken.
    Vet inte om jag någonsin läst så fångande böcker förr, det händer liksom någonting precis hela tiden och det är inte massa tråkiga kapitel med "beskrivningar" av miljön eller dylikt, här jäklar händer det grejer hela tiden! och det mesta är himla oförutsägbart och ja...fängslande spännande! Det är också mycket humor invirad i bokserien och trots att de är på engelska är de väldigt lättlästa.

    Helt hopplöst när man har tentor att läsa till, men fantastiskt kul om man har lite tid att slå ihjäl ;) Eller bara vill sjunka in i en annan värld ett tag.

    *suckar* Tänk om man fick tenta på Sookiefakta istället för Endokrina organ nästa vecka?

    Ha det bäst!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. Hoppas du hade en mysig helg!!

    SvaraRadera