Flikar

onsdag 30 september 2009

När du får oväntat besök...

...då ska man bjuda på Gevalia, det har man ju sett på reklamfilmer sen urminnes tider.
Jag har uppenbarligen inte fattat konceptet och när polletten väl trillade ner idag var det för sent.

Min bloggkompis Anette kom nämligen förbi med sin make och husbilen här hemma hos mig idag. Jag visste ju att hon var på ön, men att hon skulle hitta hem till mig - det hade jag inte räknat med! Men se det gjorde hon och jag blev så glad och paff av denna överraskning att jag totalt glömde bort att bjuda in dom på en kopp kaffe!!!

Jag menar; O M G (oh my god) ! ! ! !

Jag skäms ögonen ur mig!!
Förlåt snälla Anette, men jag lovar dig att om du nånsin kommer till Öland igen ska jag komma jagandes efter dig med kaffetermos och nybakad kaka i högsta hugg! ;)

Hoppas ni får en fin resa hemåt ialla fall.

4 kommentarer:

  1. när man befinner sig i chock kan man missa det mesta :O)
    Tror dom kommer komma tillbaka någongång med tanke på vad du nu lovat :O)
    Kram å TACK igen för asken

    SvaraRadera
  2. Ja stackars dej det måste varit en chock när vi dök upp så det är inte konstigt att Du glömde att bjuda på kaffe...
    Men bara så Du vet-"nu vet jag var din brevlåda bor" :)
    Och vi kommer åter.
    Ser fram emot den ny bakade kakan.....
    Det var roligt att träffa dej.

    Kramar Uttan & Mannen....

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag känner igen det där med att bli så överrumplad att man totalt glömmer bort gästfriheten! Visst känner man sig hemskt otrevlig när man kommer på det!

    SvaraRadera
  4. Uttan: Ja det var jättekul att ni kom förbi, nästa gång blir jag förhoppningsvis inte lika chockad. ;)

    Yvonne: Haha, vad skönt att höra att det inte bara är jag som är sådär ogäststvänlig. Ja usch ja, jag känner mig hemsk!

    SvaraRadera