Flikar

fredag 21 augusti 2009

Back to business.

Nu så har vi varit hemma ett par dagar efter vår lilla roadtrip. Det var jättekul att komma iväg en sväng men det är alltid skönt att komma hem igen också.
Vårt första stopp var i Mantorp, utanför Linköping, där vi spenderade en dag på Mantorp Park. Johan bakom ratten på sin älskade Nissan och jag bakom min älskade kamera. ;)


Johan in action på banan. Jag in action bakom kameran.

Sen drog vi vidare norrut till Stockholmsförorterna där jag växte upp och där spenderade vi tre dagar med min barndomskompis med familj, min farmor och kusin med familj. Det var jättekul att träffa alla igen, det är synd att Stockholm ligger så himla ocentralt så man inte kan träffas oftare bara... ;)
I tisdags var det dags för oss att åka hemåt igen och då tog vi vägen förbi Eskilstuna. Där blev det lite shopping i gamla stan och så åt vi lunch innan vi styrde kosan mot Öland igen.


Lite nytt till hemmet! På Stockholm Quality Outlet i Barkarby köpte jag mörkblå tabletter från Himla och i Eskilstuna blev det grytvantar från Lexington som jag hittade på Store och en barometern/termometer som jag hittade i en antikaffär.


Jag tycker de här gamla barometrarna/termometrarna är jättefina så när jag såg att priset var satt till tjugo spänn gick det inte att motstå. Den fungerar utmärkt så jag tycker jag gjorde ett riktigt klipp!

Väl hemma igen har livet återgått till det vanliga; Johan jobbar och jag går hemma och "leker" hemmafru. För att få dagarna att gå är jag ganska duktig på att hitta på saker att göra här hemma. Nu har jag t.ex. satt igång med att organisera våra papper (ni vet; från banken, lönespecar, räkningar o.s.v.) och det är mycket att rensa och fixa. I bakhuvudet har samtidigt planer på att fixa vårt gästrum så smått rullat igång. Så jag har att göra och det känns skönt.


En bunt papper som jag rensat ur två av Johans pärmar och som ska slängas. Det visade sig att han inte hade så stor koll på sina papper som han trodde. Tur att han har en fru som gillar att organisera. ;)

Nu är det ju dessutom helg snart och då ska jag sätta Johan i arbete med garaget igen. Han måste spika klart ribben så jag kan måla klart, jag har nämligen ingen lust att fortsätta med målandet i vår.
Jag är hård. Men rättvis. ;)

4 kommentarer:

  1. Haha hård men rättvis låter som en ypperlig kombination! Härligt att du inte deppar över att gå hemma utan ser möjligheterna! Det är rätt!

    Tack, ja visst blir man sugen på tomaterna?? Jag ska försöka hålla mig ett par dagar till, så de är riktigt genommogna :p

    Ja men visst är det härligt med höst? Så mys med levande ljus! Men ni som har hus kanske har ännu en anledning att längta efter höst och lite kyla om ni har någon öppen spis att elda i? Det saknar jag verkligen i lägenhet, i mitt föräldrahem eldade vi väldigt ofta när jag växte upp. Ibland så myste vi framför elden istället för att ha på TV eller sånt, men det är ju inte så kul att elda mitt i sommaren ;)

    Låter som ni haft en härlig roadtrip! Som vanligt är du duktig på att fota, det är så roligt att titta in här då och då. Jag läser oftare än jag skriver ;)

    Ha en fin helg nu! Själv ska jag ge mig på att göra hemmagjorda vegetariska biffar till min och sambons myskväll ikväll, det var säkert 7 år sen jag gjorde egna biffar, spännande ;)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Det var väl det jag visste att ni skulle ha det jättetrevligt på er resa! Den där barometern var definitivt ett kap, den ser som den borde haft en nolla till i priset.
    Alltså nog för att jag är från Eskilstuna, men de där grytvantarna från Store känner jag inte igen! ;0)
    Visst känns det bra när man tar tag i sånt där som att rensa pärmar. Det blir så himla fint när man är färdig!
    Sen kan jag ju säga att det där fantastiska tipset jag hörde om igår visade sig vara totalt värdelöst! Vattnet kallnade... :D

    SvaraRadera
  3. Jag har en gammal barometer här hemma det visar lite hur som helst eller det kanske är jag som inte bergriper mej på den.

    Ha en fin Lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ju haft det jattetrevligt!!!!!Kul att han kor lite racing din kille!!!!
    Barometern ar ju jattefin!!!Bra klipp!!!!Duktig du ar som stokar och rensar!!!Det ar skont att ha ordning pa allt!!!!Ha det sa bra!!!

    SvaraRadera