Flikar

fredag 5 juni 2009

Och ute blommar smultronen...

I onsdags målade jag ribb till garaget så det stod härliga till. Efter ett par timmars målande räknade jag hur många jag målat och det var drygt 90 stycken. Duktigt Lisa! tänkte jag och log för mig själv.
Sen räknade jag hur många jag hade kvar och det var 180 stycken. 180 stycken!?! Jag var inte lika munter efter det kan jag meddela. Rätt tröstlöst.
Men jag tog en paus och fortsatte senare på kvällen. Då hade jag också Johan som sällskap medan han skruvade gipsskivor på väggar och tak. Så nu borde det vara en sisådär 60 stycken kvar och det känns ok.
Visserligen ska allt målas grönt sen också men den färgen är smidigare att jobba med. Jag ser ljuset i tunneln om man säger så. :)

Ikväll ska jag på sommarfest med jobbet. Ska bli såå kul! Många som slutat och börjat på nya jobb kommer så det blir det gamla goa gänget igen. Kul kul!

I helgen blir det nog fortsatt arbete i garaget och sen ska vi förstås gå och rösta!
Det är val till Europaparlamentet och jag måste verkligen läsa på, har ingen aning om vad de olika partierna tycker och vill.
Vi ölänningar ska dessutom rösta om Öland ska fortsätta vara två kommuner eller om de ska gå samman till en kommun. En fråga det verkar vara vitt skilda åsikter om bland politikerna. Där vet jag ialla fall vad jag ska rösta och det känns skönt att ha den saken klar ialla fall.

Önskar er alla en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Låter som det var ett litet misstag att räkna hur mycket som var kvar att måla ;0)
    Hållar också på att försöka sätta mig in i vilket parti som ska få min röst i valet. Förhoppningsvis hinner jag sätta mig in färdigt tills på söndag.

    /Yvonne

    SvaraRadera