Flikar

måndag 8 juni 2009

Kanelbullar... Mmmm...!!


Regnet står som spön i backen och jag sitter här och drömmer om nybakade kanelbullar.... Mmm, det vore så himla gott!
Ett litet problem bara. Jag har ingen köksassistent (och definitivt inte lust att knåda en bulldeg för hand).
Så för att det ska bli några nybakade kanelbullar, eller bröd också för den delen, behöver vi införskaffa oss en assistent.
Med tanke på hur glad Johan skulle bli om det doftade nybakat när han kom hem från jobbet så tror jag inte han är speciellt svårövertalad, så det gäller bara att hitta en bra modell till ett lagom pris.
Jag skulle ju inte tacka nej till en av KitchenAid 's läckra retroassistenter men jag läste i ett test att de inte var lika bra som snygga, så jag vet inte.
Kanske min kära make har koll på vilken maskin som är bäst. Han brukar ju ha koll på saker man minst anar att han ska ha koll på. ;)

3 kommentarer:

  1. En KitchenAid skulle sitta fint!! Jag kör med min gamla 70-talare. Det verkar vara en evighetsmaskin =) Bakade kanelbullar i går faktiskt. Då blev man genast poppis bland de små här hemma =) Ha en bra dag! kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Karin Kolmevik9 juni 2009 kl. 16:32

    Det är klart att du ska köpa en äkta assistent! De kommer ut i ny snygg design inom kort. Har ett provexemplar som står i köket och sambon bakar bröd varje vecka! I like!! :)

    SvaraRadera
  3. Jag fick ihop kanelbullar igår, fast inte med assistent utan med elvisp. :0) Fast de blev inte riktigt lika goda som de brukar, tror det beror på att jag testade något sorts snabbjäsande pulver istället för vanlig jäst. Men jag har en känsla av att de kommer att ta slut ändå! ;0)

    SvaraRadera