Flikar

måndag 4 maj 2009

Vårtecken - måndag 4/5

Det känns som att man nästan kan se hur trädens löv och blommor slår ut nu, det går så fort! Vi har länge behövt regn och igår kväll kom det, äntligen! Hela kommande veckan verkar innehålla en del regnande men det känns helt ok. Bara det blir fint till helgen igen så är nog både jag och naturen nöjda och glada! :)

Mammas plommonträd blommor för fullt, de vita blommorna ser nästan ut som små bomullstussar på grenarna.


Min vårrabatt står också i full blom. Den är dels full med tulpaner...


...och dels dessa vita blommor. Jag har ingen aning om vad de heter. Nån som kan hjälpa mig?


Gräsmattan växer så det knakar och tusenskönorna och gullvivorna med den. Igår klippte jag dock ned det mesta med gräsklipparen, men jag sparade en plätt där gullvivorna växer som mest.

4 kommentarer:

  1. Ja, litet regn skulle inte skada eller rättare sagt rätt mycket regn. Torrt är det här också. Jag drar till med en gissning på Aftonstjärna, kan det vara så tro? Ha en härlig dag!/Merja

    SvaraRadera
  2. Dessa härliga vårfärger! Vackra foton du har tagit, det är sannerligen årets vackraste tid nu. Hoppas vi får mer regn i veckan, annars blir det knapert med mat åt hästen i sommar...

    Hur går med med dina kissar förresten?

    Vad kul att ni fick en sådan lyckad visit i Göteborg och att ni fick bo i nyrenoverade hotelldelen ;) Man behöver komma bort lite ibland. Jag kan inte östra sidan av Öland så bra, men jag tror att jag vet vart Runsten ligger, det är så vackert på den sidan! Har ni bott där länge?

    Kram Veronica

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  3. WOW, vilken tulpan rabatt ni har. Jätte fina bilder du har tagit... som vanligt!
    Kraam

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!!

    Måste fråga en sak. Jag försökt lägga in samma statistikverktyg som du har men får inte in det på bloggen. Vet inte vad jag gör för fel... Har du lust att hjälpa mig? Ha en trevlig kväll! kram Pernilla

    SvaraRadera