Flikar

söndag 3 maj 2009

Back from Götet.



Igår kväll kom vi hem från Göteborg igen. Det blev en jättebra snabbvisit; hotellet var jättefint och låg perfekt (nära centralstationen och Trädgår'n där konserten var), vädret var toppen och det viktigaste av allt - Bob Hund var jättebra! Jag är inget stort fan av Bob Hund men de var verkligen ett bra liveband. Johan, som verkligen gillar dom, var i extas när de spelade hans favoritlåtar! :)
Jag konstaterade att jag aldrig varit "på stan" i Göteborg tidigare, har bara besökt Liseberg två gånger, så det var kul att få gå runt lite. Göteborg är en fin stad, vi får bli bättre på att besöka den hädanefter.

Taket på garaget blev isolerat i fredags förmiddags då min jobbarkompis med sambo kom över och vi fyra jobbade så svetten lackade för att hinna isolera klart innan jag & Johan skulle med tåget till Götet. Jobbarkompisens sambo har nämligen företaget IsoleraMera och isolerar med bl.a. warmcell som är återvunnet tidningspapper och detta tyckte vi var ett bra alternativ för garaget. Så nu blir det inte bara varmt och gutt därinne, vi är miljövänliga på kuppen! :)

Idag var jag, Johan, Anna & Gusten en sväng till Ölands Djur & Nöjespark. De har precis öppnat djurparken för säsongen så vi var där och kollade läget. Häftigt att se vilda djur på nära håll, men samtidigt är jag lite splittrad. Tycker att vilda djur ska få vara ute i sin naturliga miljö men vet ju också att en del av djuren som finns på djurparker runt om i världen är utrotningshotade och att djurparkerna gör så att arten lever vidare. Som sagt, jag är splittrad i frågan.
Det blev hursomhelst en massa fotograferande på djuren idag, så jag kommer lägga upp bilder i fotoalbumet på numo.se. Även bilder och mer info om garagets framfart kommer inom kort.

1 kommentar:

  1. jag älskar göteborg, är så mysigt på nått vis och underbar shopping :O) Det låter som att ni har haft en härlig helg, ser fram emot att få titta på bilderna på garaget och djuren sen.
    Kommer lägga upp en VANSINNIGT gor "paelja" och en sjukt god grill sås på vår blogg idag. Kram å ha en bra vecka

    SvaraRadera