Flikar

onsdag 6 maj 2009

Uppdatering - Emil och Lill.






Till helgen har Lill bott hos oss i en månad men det känns som mycket längre. Hon har ända från början varit modigare än Emil så vi har inte behövt jobba för att få hennes förtroende lika mycket som vi gjort med Emil. Man kan säga att hon var rätt lättövertalad. ;)

Emil och Lill kommer jättebra överens. De pratar med varann (Emil pratar mest), busar, gosar och har det allmänt gott tillsammans. Varken vi eller Emil ångrar att vi tog hem lilltjejen, hon är bra sällskap till Emil och har en härlig personlighet som ger oss många gosiga stunder och glada miner.
Fast jag kan erkänna att vi svurit åt henne lite också. Hennes nyfikenhet och vilja att undersöka det mesta har fått oss att vakna av ett bang-crasch-boom klockan 4 på morgonen flertalet gånger... Men det är svårt att bli arg på henne när hon är så söt, så hon blir alltid snabbt förlåten. ;)

Igår var jag på IKEA och köpte då med mig varsin korg till dom. Dessa rottingkorgar är nog inte menade till djur egentligen men jag tycker de är finare än de hund- och kattsängar de har. När jag kom hem la jag ner varsin filt i korgarna åt dom och både Lill och Emil provade genast på sovkomforten. Jag tror korgarna fick godkänt, men jag ska skaffa lite mysigare filtar till dom ändå. :)

Snart kan vi nog släppa ut båda två också. Vi väntar kanske en månad till, för att Lill ska känna sig lite mer hemmastadd, men sen får de komma ut och utforska byn tillsammans. Emil har säkerligen en del roliga ställen han vill visa Lill... ;)

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa om Emil och Lill! Jag tänkte precis tidigare idag att det vore roligt att läsa hur det gått för er med nya kissen. Så söta de är tillsammans, på kortet där de sitter i fönstret tillsammans ser det ut som om de varit bästisar hela livet! Så lyckat.
    Om det ändå fanns fler människor som er, som öppnade sitt hem för sådana här katter.

    Korgarna var fina! Det är allt två granna katter ni har :)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Å va fina dom är! Dom kommer säkert hitta på massa bus ute i sommar :O)

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder på Rasmus och Lill! De är båda ena riktiga charmtroll när man lär känna dem!

    Kram på er!

    /Katterna på Katthemmet Kompis

    SvaraRadera