Flikar

måndag 27 april 2009

Vårtecken - måndag 27/4

Denna månad har verkligen gått i rasande fart! Jag har väntat på bakslag i vädret hela tiden, att det plötsligt ska komma snö och bli ishalka på vägarna igen, men icke. Solen har visat sig på en ständigt blå himmel i en månad snart känns det som. Och jag klagar då verkligen inte, det är såå härligt med sol och värme! Fast samtidigt, lite regn skulle naturen behöva nu. Kan man få önska sol om dagarna och regn om nätterna, tror ni? ;)

Gullvivorna på vår tomt har börjat blomma så smått. De är så himla fina och doftar ljuvligt!


Min stora vårrabatt vid muren är full av tulpanknoppar nu. Den första tulpanen slog ut i helgen.


Släpp tossingarna fria, det är vår! Jag provade ett par steg barfota i gräset igår eftermiddag. Det var lite svalt, men samtidigt - sommarkänsla! :)


Vi är kanske lite sena med vår grillpremiär, men vi hade den inte förrän igår. Det är som en viss hamburgerkedja säger i sin reklam: grillat är godast!

6 kommentarer:

  1. Härliga vårtecken.
    Det där med sol om dagarna och regn på natten har jag efterlyst länge ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag säger som du, regn på nätterna, tack! Det behövs faktiskt nu!

    SvaraRadera
  3. Ja du... en sommarutmaning... inte lätt... men jag håller med dig, det har verkligen varit kul att följa våren genom Sverige!

    SvaraRadera
  4. Ja tack! Litet regn hade inte skadat. Vi har så torrt hemma nu. Härligt krispiga tulpaner! Ha en skön dag!/Merja

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt med gullvivor! Men som du säger, man blir lite orolig och väntar på bakslag när vädret verkar ha lite för bra. Får verkligen hoppas att det inte kommer några bakslag nu!
    /Yvonne

    SvaraRadera
  6. Vad vackert ni verkar bo! Vart på Öland bor ni, om man får fråga? :) Jag håller med dig om att det gärna får komma regn på natten och vara sol på dagen nu! Igår när jag var över till Färjestan en stund på kvällen kom det ett par droppar regn, men tyvärr inte mer :( Det är lite väl torrt nu, är ju bra om det finns gräs i beteshagen i sommar...

    Vilka härliga foton du tagit.
    Kram Veronica

    SvaraRadera