Flikar

måndag 20 april 2009

Vårtecken - måndag 20/4.

Jag såg ju tussilago redan förra veckan men det blev inga på bild då. Gav mig därför av med cykeln till vårt tussilago-ställe igår och möttes inte helt oväntat av en massa tussilago. Stötte även på en liten huggorm som skrämde upp mig rejält (de är ju giftiga och jag är dessutom ormrädd) så efter att ha fotat några tussilago skulle jag springa förbi platsen där jag såg ormen och lyckades i all hast kliva fel på en sten och därmed stuka foten. Ajaj... Hoppas det bara var en lätt stukning (känns som det ialla fall) och att det går över fort... :/

Visst är de söta?! Jag tycker de ser ut som små solar. :)


Kejsarkronorna blommor! Deras härliga orange blommor och ljusgröna blad gör en snygg kontrast mot den gråa stenmuren bakom tycker jag.


Mammas rabarber växer bra! Mmm, jag ser fram emot en nybakad rabarberpaj med vaniljsås eller vaniljglass! :)


Allsvenskan har ju satt igång och jag och min käre far följer laget i vårt hjärta, AIK, på TV. Igår vann de med 2-3 borta mot Brommapojkarna. Keep up the good work! :)

1 kommentar:

  1. Aj aj aj då! Hoppas stukningen inte blev så farlig! Dina kejsarkronor är verkligen fina, ser så stolta ut. Ha en skön dag!/Merja

    SvaraRadera