Flikar

onsdag 3 december 2008

Min onsdag.


Idag har jag varit på äventyr till Växjö och gått en MBTI-kurs genom Trygghetsrådet. MBTI står för Myer Briggs Type Indicator och är på ren svenska ett sorts test vad man är för personlighet. Jag har gjort ett annat personlighetstest genom jobbet tidigare och har ju dessutom levt med mig själv i snart 28 år så jag har rätt bra koll på hurdan jag är men det är ändå väldigt intressant och dessutom bra att få det på papper och bekräftat.

På vägen hem fungerade inte värmesystemet i den tågvagnen jag satt i så jag blev rejält nedkyld. När jag äntligen kom hem (passar på att tacka snälla Karro & Jens för lån av bil) så tände jag en brasa och gjorde mig en stor kopp te. Mmm...brasa och te, me like!
Tyvärr vaknade jag ju imorse med halsont så nu hoppas jag bara att nedkylningen på tåget inte förvärrade situationen...

Idag när jag kom hem hade jag fått ett litet paket med Posten från min "ny-gamla" kompis Anna-Lena. Hon har förvarnat mig om att det var på G, så jag blev så glad när det äntligen kom (två dagars väntetid kan ibland vara vääldigt länge ;)). Ni kommer få se vad paketet innehöll här på bloggen inom kort, jag måste bara fixa lite först. Men jag kan avslöja att det har med inredning att göra... :)

Efter x antal timmar framför brasan, iförd dubbla långärmade och en fleecefilt känner jag mig äntligen varm i hela kroppen igen. Jag tror minsann jag t.o.m. börjar bli lite rosig om kinderna...
Nu ska jag förbereda mig på Johans hemkomst, han hade tydligen skadat sig på jobbet idag... :/ Varför gör han inte som jag säger; och ger f-n i att göra min make illa?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar