Flikar

söndag 30 november 2008

Första advent.


I helgen har jag städat lite extra eftersom det är första advent och allt. T.ex. så har jag tvättat alla fönster på huset och jag blir lika tacksam för att vi har treglas-fönster varje gång jag gör det. :) Såå skönt att bara behöva tvätta in- och utsida och slippa mittemellan!
För första gången i mitt liv har jag bytt till julgardiner och det gav verkligen en extra julmys känsla. Är så nöjd över mina fina gardiner som jag köpte på Åhléns. Sen har jag förstås ställt upp adventsljusstakar och hängt upp stjärnor i fönstrena. Så nu har verkligen julkänslan infunnit sig här hemma.
Igår kväll hade vi Andreas, Marie & Ellen över på middag och då drack vi årets första glögg och åt pepparkakor. Gott!

Kommande veckan är fullbokad; jag ska sitta barnvakt åt grannens tre barn imorgon medan Johan ska meka med Opeln. Sen har jag träning och ett heldagsbesök för en kurs i Växjö inbokat medan Johan ska jobba extra och sist men inte minst har vi vårat andra besök på Katthemmet Kompis inplanerat på torsdag. Då ska vi träffa Emil igen och bekanta oss lite mer med honom. Det ser vi fram emot!

4 kommentarer:

  1. JÄTTE fint!!! Och finare kommer det att bli oxå :O) Lägger brevet på lådan idag så får du det imorgon förhoppningsvis. Ser verkligen jätte mysigt ut... längtar själv tills vi kan ha duk på bordet här hemma, nu åker den av på 2 röda eler så spills det på den :O)
    Spännande med Emil!
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  2. Vilket gulligt namn, Emil! =)/A-S

    SvaraRadera
  3. va fint det ser ut : )

    SvaraRadera