Flikar

lördag 27 december 2008

Here we go again...


Tycker inte det var så länge sen jag var förkyld sist men nu sitter jag här och snörvlar, igen. Näsan rinner och är täppt om vartannat, halsen är inte riktigt som den borde och huvudet bankar till och från. Ajaj... :/ Samtidigt som jag förbannar min förkylning väcks en liten oro i mig att det kanske inte är en förkylning utan allergi. Och inte vilken allergi som helst utan kattallergi. Det ligger ju inom familjen så det är ju ingen omöjlighet, men att bli allergisk mot Emil nu vore verkligen fruktansvärt.
Nu är det förmodligen inte så illa men för säkerhets skull ska jag kontakta min husläkare på måndag och be dom göra ett allergitest på mitt blod för att se om jag reagerar mot katter. Så vet jag sen.

Tillsvidare knaprar jag Bafucin, sniffar nässpray och sörplar te med honung i mängder.
Imorgon ska jag dessutom på tjejkväll så då tänkte jag försöka ta död på förkylningsbakterierna med lite alkohol också. På en söndag, jag vet helt crazy, men jag har tagit ledigt på måndag så jag kan slappa i soffan och vila upp mig hela dagen då. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar