Flikar

söndag 12 oktober 2008

Superstage i Emmaboda.


I eftermiddags kom Johan hem, hel och välbehållen, efter en helg med likasinnade biltokar från Nissan-klubben. Grabbarna har kört superstage (konbana som ska köras på snabbast möjliga tid) på Emmaboda flygbana, kikat på varandras motorer och utbytt bilkunskaper i dagarna två.
Jag var förbi en sväng i lördags förmiddag och kikade/fotade lite. Blev nästan lite sugen på att köra själv också, men vågar inte riktigt... Nästa år ska jag åka med Johan ialla fall har jag bestämt, sen får vi se om jag vågar sätta mig bakom ratten och köra också. :)
Bilderna jag tog blev sådär så det var inte riktigt resultatet jag hoppats på, men några stycken blev faktiskt riktigt bra. Jag tror att ett stativ skulle göra stor skillnad för när man använder full zoom (vilket jag gör i detta fall) så måste kameran vara rätt still för att det ska bli bra fokus och det är inte så lätt att få till det när man håller kameran i bara händerna då. Bara att få med hela bilen på kort är lite halvknepigt när den vrålar förbi i 150 km/h... Så ett stativ får det bli (kanske kan önska mig ett i julklapp?).
Johan blev nöjd med körandet ialla fall. Förra året körde han sin bästa tid på 1.34.10, i år blev det en förbättring till 1.28.56! Med den tiden körde han också näst snabbast (av ca 20 bilar) så det var ju kul! Detta blev sista träffen för säsongen 2008 så Johan slutar med flaggan i topp. Och bilen är hel och fungerande också, kanon! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar