Flikar

söndag 26 oktober 2008

Ännu en helg. De går alldeles för fort!


Konstaterar att det är ungefär två månader kvar till jul. Och tiden går fort så man vet ju redan nu att rätt som det är så kommer vi att vara där!
Eftersom att vi, för första gången, ska fira jul hemma hos oss i år (med familjer, släkt och allt det innebär) så är jag extra peppad att förbereda för en supermysig jul! Har därför varit sugen på att titta på och handla julsaker ett tag nu och i veckan märkte jag till min stora lycka att inredningsbutikerna i stan har börjat så smått med julsakerna.
Alldeles salig av allt det fina inhandlades ljusstakar och skålar på Indiska och julgardiner till vardagsrummet och köket på Åhléns. Eftersom rummen i princip är som ett så kör jag matchande gardiner och jag tror det kommer att bli jättefint! Men ni får inte se bilder förrän det närmar sig jul... ;)
Självklart var gardinerna för långa så idag hjälpte mamma mig att sy upp dom. Vid tillfällen som dessa undrar jag vad jag pysslade med på syslöjdslektionerna i skolan egentligen. Visst, jag kan en del från skoltiden men de där braiga tipsen har jag min kära mor att tacka för. Men jag tror jag lär mig mer och mer för varje gardin vi syr om. Kanske är mitt intresse för att lära mig större nu än när jag gick i grundskolan? Förmodligen, nu när man ser nyttan av det... :)

Johan har jobbat en massa i garaget i helgen och har haft sällskap av både mig och mina föräldrar. Grabbarna har snickrat, vi brudar har målat och vi fick en massa gjort! Skönt med alla framsteg nu, har känts som lite stiltje där ett tag (även om det faktiskt hänt en del) men nu sjutton ser man hur det allt mer liknar ett hus mer än bara ett ihåligt skal. Ni får kika här för att se bilderna!

Hoppas ni haft en skön helg, ni har väl inte glömt att ställa om klockorna?!

3 kommentarer:

  1. är jätte nyfiken på hur julen kommer se ut hos er, säkert jätte fint eftersom jag tycker att du har ett gott öga för inredning. Härligt att det går framåt med garaget, här går det oxå liiite framåt i badrummet. Vi har nu varit utan e n riktig dusch i 2 mån... men men, så blir det när man har 2 barn, en man som jobbar över 1-2 ggr i veckan och jag själv jobbar 2 kvällar i veckan... men nu blir det inge jpobb i nov så nu ska nog det bli klart snart. Vi glömde helt bort att ställa om klockorna så Niklas och Leo stog vid brägården kl 9 och underade varför dom inte hade öppnat :O)

    SvaraRadera
  2. vinden.... vi kanske flyttar in dar! ; )

    Garaget ser jattefint ut! Som ett riktigt hus!

    SvaraRadera
  3. Anna-Lena: Jag är också jättenyfiken på att se hur jag får till det med all inredning till jul, har aldrig pyntat så mycket innan (som tex att byta till julgardiner) så det ska bli riktigt skoj i år! :D
    Anonym (jag gissar på att det är Jessie med tanke på avsaknaden av åäö ;)): Vinden kanske vi kan hyra ut sommarmånaderna? Jag tror det blir rätt kallt där uppe på vintern nämligen... ;)

    SvaraRadera