Flikar

torsdag 9 oktober 2008

Läget såhär en torsdag.


Hösten är verkligen här nu. Denna veckan har vi fått skrapa rutorna på bilen på morgonen, jag har börjat använda vantar och har dessutom köpt mig en ny jacka som ska funka både sen höst, vinter och tidig vår har jag tänkt.

På mitt jobb går vi, tyvärr, lite på halvfart. Tror inte speciellt många av oss har den arbetslust vi hade för ett par månader sen, innan vi på allvar började oroa oss för våra jobb och tillslut fick våra värsta farhågor besannade. Idag har jag varit på ett första möte med TRR (Trygghetsrådet) men det var inte så mycket vi kom fram till eftersom vi inte har fått något datum på när vi jobbar vår sista dag än. För er som inte har koll på TRR så ska de hjälpa oss med t.ex. CV-skrivning, lite datautbildningar, coachning o.s.v. De har bl.a. utbildningar i både Photoshop och Dreamweaver (programmet jag gör numo.se i) som jag gärna skulle gå, så blir jag arbetslös vet jag ialla fall att jag har lite utbildningar att fylla dagarna med.

I tisdags fick jag hem en beställning med foton från bröllopet. Bl.a. några förstoringar som vi ska rama in och sätta upp i vardagsrummet och några kompletterande foton till tackkorten eftersom jag lyckades beställa två för få när jag beställde sist. Så inom kort kommer även mina kära föräldrar och lillasyster med sambo äntligen få sina tackkort. Bättre sent än aldrig, eller hur? ;)

1 kommentar:

  1. här har vi oxå fått skrapa rutorna, tycker det är hemskt att behöva göra det i oktober.... Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera