Flikar

tisdag 23 september 2008

Hösten är på intågande.


Idag när jag åkte hem från jobbet och innebandyträningen insåg jag plötsligt att träden börjar skifta i färg. Det gröna övergår i gult, rött och orange. Hösten är verkligen här! Jag hoppas vi får en skön höst, med många soliga dagar. Idag har varit en sån dag faktiskt, men självklart har man jobbat så jag och mina kollegor fick passa på att njuta när vi var ute på lunchen och fikarasten.

Till helgen är det som sagt Ölands Skördefest och då är tanken att det ska bli lite rundåkning på ön för att titta på utställare m.fl, fika lite grann och kanske blir det även lite shopping. Då hoppas jag verkligen att det blir kanonväder för jag har tänkt ta med mig kameran och fota en massa mysigt höstväder och skördefestbilder! Det har blivit alldeles för lite fotande i sommar, så därför ser jag verkligen fram emot helgen!

Innebandy ja, det var ju träning idag igen. Vi var bara sju personer idag men det gick bra ändå, tills det var ungefär fem minuter kvar av spelandet. Då fick jag en smäll på smalbenet av en i motståndarlaget som så vänligt smackade in sin klubba i mitt stackars ben. Ont som sjutton gjorde det så jag gick och bytte. När jag tittade ner mot mitt ben såg jag en blå bula sticka ut. Inte konstigt att det gjort så ont, jag var ju alldeles manglad! Jag tog vattenflaskan som kylning och då gick bulan ner. Tur att det inte är sommar så jag ska springa barbent, mina ben lär väl vara blå-grön prickiga efter alla smällar och innebandybollar jag kommer få på mig under kommande innebandyträningar.... :/

2 kommentarer:

  1. Jaja, skrattar bäst som skrattar sist. Nu har vi båda märkt att idrott är skadligt =0)

    SvaraRadera
  2. Fasen oxå... :) Vi får väl inse att vi är gamlingar då..

    SvaraRadera