Flikar

tisdag 6 januari 2015

2014.

Dags för ännu en årssammanfattning av bloggen! Det är lika roligt varje år för mig att gå igenom föregående års inlägg och det peppar mig att fortsätta blogga, trots att inspirationen tryter till och från. Här är 2014!


Året med Alex: 2014 började med inskolning på dagis för vår lille kille och jag är så himla glad för att vi har ett så bra dagis, med bra personal, där vi bor. Det händer mycket i utvecklingen och Alex har blivit en stor liten kille i år. Året avslutades med mycket sång; "Bjällerklang" och "Sankta lucia" blev favoriterna efter luciatåget och mest använda ord i december var garanterat "Jag kan själv". Sötunge!


Årets flytt: Min kära mor flyttade sin frisörsalong till en nyrenoverad och större lokal och hade finfin invigning. Vilket lyft det blev!



Årets hemmafix: Får sammanfattas med de tre bilderna ovan och som ni ser var det mest utomhusarbete som gjordes. Björkskogen gallrades och veden som blev brinner fint i braskaminen i vinter. Johan och Alex byggde två grindar och till sommaren var det dags för oss att gräva nytt avlopp. En tråkig sak att lägga en massa pengar på men det var tyvärr nödvändigt och nu är det gjort. Skönt.


Årets foto: 2014 blev ett år då jag tog tag i mitt fotograferande igen. Jag åkte på photoshoots både själv och med vänner och som jag njöt! Att vara ute och fotografera ger mig mersmak varje gång och naturfoto är verkligen mitt kall!


Årets batteriladdare: Hösten blev tung, jag var sjuk en massa och tömdes på energi om och om igen. Utflykter i friska luften med mina älsklingar var ett bra andningshål och tankade min energi. "What doesn't kill you makes you stronger." är mantrat jag tar till i jobbiga tider och det får mig att bita ihop och kämpa lite till.


Årets tradition: Åter igen besökte AIK Kalmar en av de kallare årstiderna (november) men riktiga fans som vi är var självklart jag och pappa där. AIK-klacken sjöng som vanligt så vi fick ståpäls och AIK slutade allsvenskan 2014 med lilla silvret (tredje-plats).


Årets äntligen!: Jag tog mig i kragen och fick klart fotoväggen jag längtat så länge efter. Och när jag ändå var i "framkalla-bilder-och-fixar-tagen" så gjorde jag även nya kylskåpsmagneter av gamla barnmatsburk-lock. Nått jag ska ta med mig till 2015 kanske; get things done!

Händelser under 2014 har nog framförallt lärt mig att vara tacksam när jag och mina nära & kära har hälsan med oss och att inte ta saker för givet, som man så lätt gör ibland.
Nu ser jag fram emot ett bättre 2015 som förhoppningsvis har fina händelser att bjuda på!

1 kommentar:

  1. Det ska bli kul att följa er även detta år, lika kul som alltid! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera