Flikar

torsdag 4 december 2014

C-vitamin boostar och frystips.



Förkylningen from hell lever vidare i mig så jag vilar och försöker få i mig så mycket vitaminer det går. Nyss slank det ner en grapefrukt och mer gottigheter står på menyn under dagen.
Jag var faktiskt på jobbet i måndags, känns liksom lite töntigt att behöva vara hemma så länge för en förkylning, men sen var jag helt däckad på kvällen. Det var bara att inse att det är vila som gäller tills jag mår bättre.

Jag hintade för ett tag sen om vår frys som vi befarade hade gett upp. Den höll nämligen inte kylan utan gick upp från -18 till -9 grader och det är visserligen fortfarande kallt men för varmt för en frys. Den har 7 år på nacken men visst ska en frys hålla längre än så?
Tur i oturen så visade det sig att våra grannar råkat ut för samma sak med deras betydligt nyare frys och de hade fått rådet av tillverkaren att stänga av den i två dygn och sen köra igång den igen. Trots att de ska frosta av sig själva så kan det tydligen ibland bli för mycket för "maskineriet".
Vi fick låna grannens frysbox medan vår frys fick återhämta sig och (halleluja prisa gudarna!) två dygn senare var vår frys igång igen! Jihoo!
Så om ni får problem med en självavfrostande frys så är mitt råd att prova hjälpa den lite på traven. Det sparade oss x antal tusenlappar och det är man ju tacksam för, speciellt såhär i juletider. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar