Flikar

torsdag 27 november 2014

Fotovägg på g.

fotovägg

Mellan vilostunden i soffan och sovstunden i sängen har jag gjort lite nytta och planerat för vår fotovägg vi ska ha i vardagsrummet. Precis lagom "ansträngning" när man har ett värkande huvud fyllt av snor (to much information kanske, sorry).
Men ä n t l i g e n blir det av!
Ramar köpte jag på IKEA förra veckan och jag har även lagt en beställning på foton från Crimson.
Ser verkligen fram emot att få upp bilderna på väggen nu! Kommer bli en gigantisk skillnad, från fyra till tolv bilder.
Jag velade länge hur fotoväggen skulle se ut och om jag skulle köpa ramar först och anpassa fotona efter dom eller beställa foton först och anpassa ramarna till dom.
Efter mycket funderande och inspirationshämtande på Pinterest så köpte jag ramarna först och kommer hänga dom efter en horisontal linje i mitten, bilderna hänger alltså ovan eller under denna linje. Hm, kändes krångligt att förklara men ni kanske fattar ändå när ni ser bilden ovan. :)
Behöver ni också inspiration till en fotovägg så kan ni spana in min Pinterest-mapp för just det här. Och mina övriga inspirationsmappar för allt mellan himmel och jord (mest hem och trädgård) finns här.

Påtal om sjuk, förresten, så har jag väl aldrig varit sjuk så ofta som i år! Jag misstänker starkt dagisbaskiluskerna. De är inte att leka med, det har man ju hört många gånger innan man själv fick ett dagisbarn. Den här omgången är Alex frisk, än så länge i alla fall. Johan är lite krasslig han med men jag hoppas det stannar vid oss två denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar