Flikar

onsdag 19 november 2014

Gråa november, del ett.





Den här årstiden alltså. Även om vi varken har snö eller minusgrader här nere i söder så är det kallt så in i bängen. Vindarna kyler ner en ända in i märgen. Och jag är rätt frusen av mig ändå. :/
Så om kvällarna, när Alex somnat, kryper jag upp i soffan invirad i ullpläden min kära mor vävt och dricker en stor kopp te. Vanligtvis sitter förstås Johan bredvid mig i soffan men ikväll är han på möte med båtklubben. Jag har dock sällskap av "Bonde söker fru" på TV så jag har det rätt bra ändå. :)
Påtal om "Bonde...". Vilken annorlunda säsong det varit, många tjejer har valt att lämna sin bonde och plötsliga händelser uppstått. Intressant. Blir spännande att se hur det går.

PS. Bilderna är från en prommis på Kalmarsidan av sundet häromdagen. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar