Flikar

måndag 17 november 2014

Drömmen om ett skrivbord.


Jag vet inte varför, jag har ju inget direkt behov av ett, men jag drömmer om ett skrivbord. Ett snyggt och välstädat skrivbord med fina pennor, anteckningsböcker och andra bra-att-ha-på-ett-skrivbord-grejer.
Jag tänker att jag skulle sitta med datorn där; skriva, läsa och göra annat datorgöra.
Fast jag vet inte om det skulle bli så, om jag nu skaffade mig ett skrivbord, eftersom jag tycker det är rätt smidigt att "multitaska" d.v.s. sitta i soffan och kolla tv:n och datorn samtidigt. Även om det i slutändan innebär att ett blogginlägg t.ex. kan ta väääldigt lång tid att skriva ihop. ;)
Hursomhelst. Jag tycker IKEA har många fina grejer i pappersshoppen så jag har liksom inte riktigt kunna hålla mig borta därifrån. Anteckningsblock, pennor, sax och tejprullehållare har fått följa med hem, även om de bara får ligga i en låda där ingen ser deras skönhet.
Men drömmen om ett skrivbord lever vidare. Vem vet vad framtiden bjuder på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar