Flikar

lördag 27 september 2014

Dags att börja!





Så var det skördefest-helg här på Öland. En väldigt mysig hösthelg brukar det vara; med saker att se, göra och köpa från norr till söder.
Vi kommer dock hålla oss hemma och jobba i trädgården. Matjorden vi fick för några helger sen ska äntligen spridas ut och förhoppningsvis hinner gräset ta sig innan det blir frostnätter.
Jag blir så frustrerad över att se allt som behöver göras här hemma men som vi liksom aldrig tar tag i och "bara" gör klart. Vi har blivit lite dåliga på det, min kära make och jag, att slutföra påbörjade projekt.
Häromdagen berättade jag för Alex att vi ju faktiskt har ett badrum på övervåningen också. Bara det att det är helt utrivet och ska byggas upp på nytt.
Sen kom jag på att Alex aldrig sett det badrummet för det revs ut innan han föddes. Och nu är han två år... Skäms på oss! :/
Det är väl verkligen dags att ta oss i kragen och börja beta på den där to-do-listan, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar