Flikar

onsdag 19 mars 2014

En lugn stund.

Fantastisk bukett som jag fick av min käre make häromdagen.



Vi har fortfarande vab-stuga här hemma och idag tog Alex en extra lång middagstupplur så jag hann både äta lunch, dricka en kopp te, vika tvätt och putsa insidan på ett helt gäng fönster innan han vaknade. Både lyxigt och välbehövligt!

Att få putsa fönster visade sig vara riktigt avkopplande och min hjärna gick förstås genast igång och började tänka på inredning.
Jag har märkt ett mönster från min tid som föräldraledig - första lediga och lugna stund efter en intensiv period med Alex så snurrar tankarna direkt åt inredningshållet...
Det började med småsaker som gardiner och dukar och gick sedan vidare till rejälare grejer som att ta in hantverkare för att fixa nya fönster, en stor altan, nytt badrum och måla huset utvändigt en vända. Tur att det är gratis att drömma... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar